95% van alle werknemers vindt het belangrijk om voldoende erkenning te krijgen en geeft aan dat erkenning op het werk bijdraagt tot een positievere bedrijfscultuur waar werknemers gemotiveerder zijn en zich meer betrokken voelen. Toch voelen één op drie werknemers zich ondergewaardeerd.
Werkgevers moeten er zich van bewust worden dat waardering tonen op een creatieve en persoonlijke manier een even grote prioriteit dient te zijn als het juiste salarispakket voorzien. Niet enkel om de tevredenheid van de eigen werknemers hoog te houden, maar ook om goeie talenten aan te trekken.
Van alle werknemers, meent 45% dat hun waardering in het bedrijf weerspiegeld wordt in de geschenken die ze ontvangen. Echter, meer dan 30% van de werknemers heeft nog nooit een geschenk van hun werknemer gekregen. Tijd om daar verandering in te brengen!
Er zijn wel honderden gelegenheden om je werknemers te verrassen met een geschenk. Moet je dan voor elke gelegenheid een geschenk voorzien? Uiteraard niet. Kies momenten die binnen de bedrijfscultuur passen, of die voor je werknemer van groot belang zijn. Of verras je werknemers op momenten waarom ze het minst verwachten.
De best gekende employee gifting gelegenheden zijn Dag van de Medewerker, Sinterklaas en kerst. Bij Dag van de Medewerker en Sinterklaas is een kleine attentie vaak meer dan voldoende, terwijl bij kerst de registers opengetrokken worden. Maar daarnaast zijn er nog tal van leuke momenten om je werknemers in het zonnetje te zetten, zoals Valentijn, Pasen, Moederdag of Vaderdag.
Of kies mijlpalen die binnen het bedrijf behaald worden: 5 jaar in dienst, grote successen die mogen gevierd worden, het x-jarig bestaan van het bedrijf, etc.
Mooie geschenken kiezen waar je de ontvanger echt een plezier mee doet, is een kunst op zich. Je kan onmogelijk van elke werknemer weten wat er op zijn verlanglijstje staat. Daarom zijn “evergreens” zoals bloemen, champagne en chocolade altijd een goede keuze. Iedereen krijgt graag luxueuze producten van topkwaliteit. Het geeft mensen een gevoel van waarde: als je veel waarde hecht aan de kwaliteit van het geschenk, hecht je ook waarde aan een goede werkrelatie met je werknemers.
Door een exclusieve en unieke presentatie til je je employer gifting naar een hoger niveau. Het verrassingseffect is des te groter en je creëert een memorabele geschenkervaring voor de ontvanger.
Maak je geschenk uniek. Personaliseer door iets toe te voegen dat eigen is aan je bedrijf. Dit kan een extra product zijn om aan je geschenk toe te voegen of je laat de verpakking en het lint bedrukken met je bedrijfslogo. Je maakt extra duidelijk dat het geschenk vanuit het bedrijf komt en bovendien creëer je extra brand awareness.
Om je geschenk helemaal af te maken, voeg je er een persoonlijk kaartje bij. Laat je werknemers met enkele woorden weten waarom ze dit geschenk krijgen. Een belangrijke gelegenheid, felicitaties, condoleanties, veel beterschap; een begeleidende boodschap geeft de perfecte kadering. Bovendien kan je bij Gift.be aan het persoonlijke kaartje je bedrijfslogo toevoegen.
Bij Gift.be kan je vanaf 20 stuks ook je eigen geschenk laten samenstellen. Stel zelf je “Office Survival Pakket” of “Coffee At The Office Basket” samen. Je kiest dan enkel de producten en merken die jij en je werknemers zelf goed vinden.
Om wegwijs te geraken in het hele ‘gifting’-verhaal kan je altijd vrijblijvend je oor te luister leggen bij de gifting consulenten van Gift.be. Zo teken je stap voor stap een oplossing uit die bij je bedrijf en in je budget past.